Verliefd zijn is veel leuker

• juli 5, 2023

Kun je verliefd worden op het muziek maken bij Niedorps Fanfare? Een retorische vraag die om een toelichting vraagt. De titel van dit muziekstuk maakt ook deel uit van het repertoire van NF, dat gespeeld wordt bij serenades aan feestvierende mensen of bedrijven, die hiervoor een aanvraag indienen.

Afgelopen zaterdag was het groot feest bij de opening van het nieuwe Winkelhart van Nieuwe Niedorp en Jumbo had ons uitgenodigd om met een klein concertje luister bij te zetten aan de feestelijkheden.

Zo heeft arrangeur Rubin Jurgens nog diverse andere populaire muziekstukken gearrangeerd voor o.a. fanfare- en harmonieorkesten. Zaterdag stonden er ook nog drie andere nummers op het programma en wel: Viva Hollandia, Ik heb de hele nacht liggen dromen en ’t Dondert en ’t Bliksemt. Leuke muziek die gemakkelijk is aan te leren en zonder repetities vooraf toch boeiend is om naar te luisteren en mee te zingen.

De repetities staan nu al in het teken van het najaarsconcert eind oktober in het leuke kerkje in Aartswoud met gearrangeerde muziekstukken uit diverse beroemd geworden films. Zelf vind ik de prachtige muziek van Ennio Morricone/de Mey uit de films Once upon a time in the West en The Good, the Bad end the Ugly nog steeds het hoogtepunt uit het filmmuziekrepertoire. Niet extreem moeilijk maar al jaren geleden aangeschaft en nog steeds een uitdaging. Deze muziek staat ook al jaren als nummer 1 in de top 100 van de filmmuziek, die te beluisteren was op Radio 4 enige tijd geleden.

Dat moderne disco-muziek ook door NF ingestudeerd en uitgevoerd wordt blijkt een schot in de roos voor het aantrekken van leden uit alle leeftijdsgroepen, getuige het disco-concert van 20 mei in de Prins Maurits waar alle leden in prachtige discokleding gehuld waren, de een nog mooier dan de ander. Er staat trouwens in het programma van volgend jaar weer een disco-concert ingepland! Niedorps Fanfare gaat met zijn tijd mee, speelt in op nieuwe trends en blijft daardoor aantrekkelijk voor jong en oud, mede dankzij een enthousiast bestuur!

• Donderdag 20 juli afsluitende BBQ voor leden

Oud papier