Voorbereiding op Jubileumklanken

• januari 24, 2024

Ons jubileumconcert op zaterdagavond 9 maart in de Prins Maurits ter gelegenheid van ons 75-jarig bestaan, belooft een waar spektakel te worden, waar zowel het Groot Orkest als het Opleidingsorkest zich zullen presenteren onder leiding van onze dirigent Thomas Geerts met medewerking van De Zangfabriek uit Lutjewinkel, waarvan de zangers zich voorbereiden op de zangpartijen in verschillende te spelen muziekstukken.

De vaart blijft erin bij het instuderen van nieuwe oude muziek, want er moet nog heel wat gebeuren voor we acte-de-préséance kunnen geven op 9 maart, en daarvoor moeten nog alle zeilen worden bijgezet. Vol enthousiasme hebben we het voor de meeste leden nieuwe stuk “Fire in the Blood” (Vuur in het Bloed) op de lessenaar gezet. Dit stuk werd gemaakt in opdracht van dr. Stephen Cobb ter gelegenheid van de 120ste verjaardag van de International Staff Band van het Leger des Heils en werd gecomponeerd door Paul Lovatt-Cooper voor het feestconcert waarbij de ISB werd vergezeld door verschillende andere stafbands van over de hele wereld om onafhankelijk op te treden voor een uitverkochte zaal in de beroemdste concertzaal van Groot-Brittannië, de Royal Albert Hall op 4 juni 2011. Met dit stuk wilde hij erkenning geven aan muziek die een grote impact op hem had door zijn opvoeding bij het Leger des Heils. Toen hij een titel voor dit stuk bedacht, aarzelde hij niet om het motto van het Leger des Heils te weerspiegelen en te herformuleren onder hun beroemde wapen ‘Bloed en Vuur’.

• 27 januari: Oudpapieractie
  • 24 februari: Oudpapieractie